De Demmink-demo (1): toespraak Baybasin

[youtube Mfm4bBhP6-I 480 295]

Print Friendly

74 Responses to “De Demmink-demo (1): toespraak Baybasin”


  • Webmaster, de video is niet te zien.
    Hij staat bij Youtube als ‘prive’ gemarkeerd, wat betekent dat nu niemand ‘m kan zien, tenzij uitgenodigd door de beheerder.
    Is op Youtube te wijzigen onder ‘Video bewerken’ bij ‘Opties voor uitzenden en delen’.

  • inderdaad Juriste ik kom net van de demo maar zal het zo in orde maken

  • Je kunt het bekijken!!!

  • Ik heb het filmpje bekeken, maar heb hier nu geen geluid, beetje jammer. Verder vond ik het jammer dat ik zo weinig heb gezien van de demo (alhoewel ik het Baybasin verhaal “of the utmost importance” vind!). Zag ik het goed dat er schotten waren geplaast voor de openbare plakplek??? Regelrechte censuur??? Kun je ons verbaal wat meer inlichten Karin? Ik ben zo benieuwd, en moet over een uurtje al weer weg…

  • Nou vooruit Censuur, er volgt nog een uigebreidt verslag maar de demonstratie is keurig verlopen (helaas), ook de opkomst viel tegen maar we hebben veel mensen kunnen informeren.
    Ook was er een zelfde tekst geplaatst maar ook daar is niet tegen opgetreden.
    Nou nu kun je een beetje geinformeerd weg.
    nogmaals filmpjes etc volgen nu ff bijkomen

  • o ja en je had het goed gezien we konden niet meer bij de opplakplek

  • .. en er zijn 3 mensen opgepakt en tot op heden nog niet vrij !

    Maar goed dat jullie niet kwamen want wie weet. Dusje hebt niets gemist.

  • Papegaai?????????? waneer is dit dsan gebeurdt?

  • “keurig verlopen” VS “3 mensen opgepakt”.
    Opmerkelijk!!!

  • Straks wordt Joris gepromoveerd tot diplomaat ergens ver weg …untouchable.

  • Onzin er is niemand opgepakt ik was aansprakelijk en dat was mij dan zeker gemeld, ik weet niet wat voor voer papgaai heeft gekregen maar het is vast niet goed geweest

  • Uitweiden aub, en niet vaag gaan lopen doen!
    Ik moet zo weg dus opschieten. ;-)

  • Er is NIEMAND opgepakt!!!!!!
    Je kunt met een gerust hart weggaan cencuur.
    Papagaai erg flauw grapje en helemaal niet leuk om nu niet meer te reageren

  • Twee fototjes van vanmiddag:

    http://jfkmurdersolved.com/deventer/spandoek.png

    http://jfkmurdersolved.com/deventer/woordwim.png

    In aanvulling op de zojuist opegenomen toespraak van Micha Kat voeg ik mijn persoonlijk noot toe. Mijn protest richt zich tegen:
    1) Het verwijderen van een spandoek dat naar mijn overtuiging de waarheid weergeeft over een fundamentele maatschappelijke misstand, namelijk een hoge ambtenaar die voortdurend en bij herhaling, jarenlang en zelfs in toenemende mate, in verband gebracht wordt met sexueel misbruik van meerderjarigen, zonder dat dit afdoende de wereld uit geholpen wordt.
    2) De motivering van burgermeester en Openbaar Ministerie voor het verwijderen van het spandoek, alsmede het betitelen van plaatsing ervan als “smaadschrift” en/of een strafbaar feit.
    3) De weigering van het Openbaar Ministerie om – haaks op haar beleid van transparantie en “open verantwoording” – nadere uitleg te geven.
    4) De weigering van Joris Demmink zelf, een topambtenaar in een publieke functie ten dienste van de rechtsstaat Nederland, om verantwoording af te leggen over de aanhoudende en toenemende aangiftes c.q. beschuldigingen.
    5) De zwijgzaamheid (de facto gedoging) van ambtenaren en volksvertegenwoordigers, met name van hen die aanvankelijk aan het bovenstaande formeel uiting hebben gegeven. Dat laatste verontwaardigt mij nog meer dan dan Joris Demmink zelf. Dat er een heel apparaat rond deze man zit, die hem schijnbaar beschermt. Media die niet rapporteren. Kamerleden die niet doorpakken. Een burgemeester en een openbaar Ministerie dat spandoeken verwijdert.
    Dat zijn mijn protesten rond de affaire Joris Demmink. Maar tevens wile ik deze gelegenheid te baat nemen om een ander soortgelijk schandaal te belichten. Het betreft hier het zogenaamde schrijfproeven onderzoek uit de Deventer Moordzaak. U weet wel, Ernest Louwes versus de klusjesman.

    Daarin is een onderzoek gedaan naar de vraag of de vriendin van de klusjesman de schrijfster is is van twee anonieme briefjes. De uitslag van dit onderzoek was dat dit niet zo was. Echter, een groep kritische burgers, waaronder ikzelf, heeft naderhand vastgesteld dat dit onderzoek is vervalst.

    De vier rechercheurs die opgevoerd worden als verbalisanten van de processen verbaal rond deze schrijfproeven, hebben allen ontkend iets te weten van deze processen verbaal. Zij weten er dus niets van! Er zijn dus Processen verbaal gemaakt waarbij namen zijn gebruikt van rechercheurs die daar zelf geen weet van hebben.

    En sindsdien mogen zij niets meer zeggen van het Openbaar Ministerie. Ze hebben dus in feite een spreekverbod opgelegd gekregen. Het Openbaar ministerie, weigert al twee jaar lang aangiftes in behandeling te nemen van deze vervalsing. Er is dus vervalst om de Ernest Louwes veroordeelde te houden en de klusjesman op vrije voeten. Dit met medeweten van de allerhoogste topmensen.

    Deze aangiftes richtten zich tot de verantwoordelijken bij het Openbaar Ministerie, onder meer de hoofdofficier van Zwolle en topman Harm Brouwer. Deze laatste weigert vragen te beantwoorden. Maar de media weigeren die OOK te stellen. Het is dus eenzelfde gang van zaken als bij de affaire Joris Demmink. Een topman ligt onder vuur van aantijgingen over ernstige misdrijven, maar een muur van mediastilte, angst en machtsmisbruik omcirkelt hen. Het is van een hypocrisie die zijn weergave niet kent. Met name als je weet dat Harm Brouwer keer op keer het volk met zalvende lippendienst toespreekt. Ik noem enkele citaten uit zijn mond: “Onderdeel van een rechtsstaat is, dat gecontroleerd kan worden of de met rechtshandhaving belaste organen zelf het recht in acht hebben genomen. Wie anderen voor hun gedragingen ter verantwoording roept, moet zelf onberispelijk zijn. Dat kan niet zonder openheid.” Deze speech noemde hij nota bene Zwijgen is zilver, spreken is goud!

    Er zijn kennelijk altijd journalisten die een handje helpen. Zo ook Bas Haan die een negatief gekleurd boek over Ernest Louwes schreef en het Openbaar Ministerie met hand en tand verdedigt in de Deventer moordzaak. Ook hij weigert de vier rechercheurs te benaderen met de simpele vraag of zij de schrijfproeven hebben afgenomen. Maar ook hij weet dat de topambtenaar die in het Netwerk programma van 1998 in verband wordt gebracht met pedofilie, niemand minder dan Joris Demmink is. Dit heeft hij namelijk zelf bevestigd aan Micha Kat toen hij nog bij Netwerk zat. In de wetenschap dat er aan de top van justitie een man zit die minderjarige jongens bestelt bij een handelaar in kinderen, neemt hij het dus op voor datzelfde justitie in een andere controversiele zaak. Mijn protest richt zich ook tegen dat soort propaganda.

    Dankuwel.

  • @ censuur – “opschieten ik moet zo weg ” … bescheidenheid ?

    @karin vond zelf wel leuk grapje voor hen die niet kwamen, maar wel steeds vragen “en ?…” en ja hoor maar ik zit nu eenmaal niet -onafgebroken- achter scherm.

  • @Nufon

    Had je het gevonden.

    Paar keer gevraagd “ben jij Nufon” niemand die Nufoon was.

    Maar had je het gevonden ?

  • ‘Nufon’ zal zich natuurlijk niet zo gauw bekend maken hoor… Maar ik was er wel aanwezig. Heb er ook het een en ander op film vastgelegd. Dus mijn youtube-bijdrage komt nog.

  • Nogmaals, het feit dat Kat niet vervolgd wordt vanwege laster en smaad op deze website impliceert dat hij dingen weet waar hij Demmink mee in de tang heeft. Zie ook mijn bericht in het vorige artikel.

  • MIS ALLEEN DE MASKERS!!!!

  • @el salvador

    Dat met Baybasin interesseert me eigenlijk gezegd niets. Dat is -voordat je iets zinnigs kan zeggen- graven in meterslange dossiers. Geen zin in.

    Reduceer het geval in eenvoudige, hapklare brokken:

    Een website beschuldigt een topambtenaar van de gruwelijkste dingen en die laat dat gewoon gebeuren. Terwijl geen enkel ander medium er over durft te berichten. Zodra iemand bij andere media over Demmink begint, wordt er opgetreden (zie arrow radio – Adam Curry er uit en kortgeleden Arrow zelfs uit de lucht) Dan móet de eigenaar van deze website die wel overeind blijft dingen weten waarmee hij die topambtenaar in de tang heeft. Zo simpel is het.

  • Het protest van vanmiddag op het plein voor het station in Haarlem

    http://www.stopkindersex.com/?p=7789

  • @rabarke

    Zou mooi zijn als jouw complottheorie klopte.

    Maar m.n. in 2007, toen het met Baybasin begon, en zijn advocaat ook een toenmalige kennis van mij benaderde, ging het opeens vnl. over Demmink (ook al meende ik te begrijpen dat Adele (adv.) daar minder in geinteresseerd was).

    Ook de gevestigde pers zat er toen op. Maar plots, zo ongeveer na het onderzoek van de rijksrecherche zg. “niets gezien” schat ik, hoorde ik opeens niets meer.

    Ook toen 2007 werd er op allerhande sites over Demmink geschreven, maar sinds onderzoek is het allemaal getaand.

    Alleen Micha is doorgegaan.

    Hem aanpakken leidt alleen maar tot ongewenste publiciteit. Wat sites op internet, waar ze onderling ook nog eens elkaar bestrijden, het zou wat, Mogelijk wanneer e.e.a. in grotere kring bekend zou zijn, Maar och, zelfs als een Zembla iets onthult is het daarna vaak weer stil.

    Vanmiddag op terugweg in trein zei ik toevallig “demo geweest etc.”. Meisje t.o. mij “o ik weerk bij minjus, maar dan IND. Puinhoop. B.v. 5 managers schaal 14 (oid) op 3 “gewone” ambtenaren. Etc.

    Herinner me een of ander VPRO prog over Juul en Ben. Daarbij werd ooit een convenant met de pers gesloten dat daarover niet meer zou worden gepubliceerd, onderwerp ben ik kwijt. Commentaar “dat zou nu niet meer gebeuren”. Vrees heden ten dage iets soortgelijks iz. Demmink. Zg. “veiligheid van de natie i.v.m. Turkije” en let op Baybasin betaalt daarvoor de tol. Zeg niet “Baybasin interesseert me niet ik wil het even snel tot me kunnennemen”, Te makkelijk.

    Trouwens Micha, zijnde journalist, zou moeten weten of er soms wel vaker convenanten met de pers worden gesloten.

  • DEGENE DIE ZEGT DAT BAYBASIN HEM NIETS INTERESEERT MOET ZICH DIEP SCHAMEN,ALS JE EENS WIST WAT DIE MAN ALLEMAAL HEEFT MEEGEMAAKT EN NOG STEEDS MEEMAAKT ZOU HIJ ANDERS PIEPEN.
    MIJ INTERESEERT DEMMINK NIETS OMDAT DE WERELD VOL ZIT MET TYPE’S ALS DEMMINK,DAAR IS WEINIG AAN TE VERANDEREN,ALS DIE MENSEN VALLEN OP KLEINE KINDEREN DAN IS DAT HUN VERLANGEN WAAR JE WEINIG AAN KUNT VERANDEREN GEEN STRAF OF MARTELING ZOU DEZE MENSEN OP ANDERE GEDACHTE KUNNEN BRENGEN.
    IK HEB ZELF JARENLANG IN DE GEVANGENIS GEZETEN TUSSEN DIE MENSEN EN ZE ZOUDEN HETZELFDE DOEN NA HUN DETENTIE.
    MAAR DAT IEMAND DOOR ZIJN DWANG NAAR VIEZE SPELLETJES EEN ANDER LAAT VEROORDELEN TOT LEVENSLANG GAAT ER BIJ MIJ NIET IN.
    DIE PERSOON MOET ZICH EENS VOORSTELLEN DAT JE WORD OPGEPAKT EN WORD VEROORDEELT TOT LEVENSLANG TERWIJL JE NIETS HEB GEDAAN,DAARNA WORD WEGGEZET IN DE EXTRA BEVEILIGDE INRICHTING IN VUGHT EN DAT IS DAAR ECHT GEEN PRETTIG VERBLIJF IK SPREEK UIT ERVARING EN DAT VOOR EEN PERIODE VAN 6 JAAR NIEMAND HEEFT NOG ZOLANG IN DE EBI GEZETEN,NIET JE EIGEN VROUW EN KINDEREN KUNT ONTVANGEN JARENLANG (10 jaar) EN DAT ALLEMAAL IN EEN ZEER HUMANE LAND ALS NEDERLAND.

  • @ rabarbeke

    “Zodra iemand bij andere media over Demmink begint, wordt er opgetreden…”

    Zo is dat. Als je op GeenStijl Joris Demmink noemt, krijg je een IP-ban op last van Juul Paradijs (hoofdredacteur Telegraaf).
    Als je bij NuJij te vaak Joris Demmink noemt, vinden ze daar ook wel een excuus om je een IP-bn te geven. Is mij overkomen.
    De oude media (papieren kranten) zijn nsb-achtige verspreiders van de officiele boodschap van de huidige machthebbers.
    Van politici en de meeste zogenaamde onderzoekjournalisten (Bas Haan en meer van dat soort) hoef je ook niks te verwachten.

  • @ercan

    Vanuit een humaan perspectief is de kwestie Baybasin wellicht heel vervelend, maar Baybasin is niet de sleutel tot de oplossing van dit mysterie. In dat opzicht interesseert me die zaak dus niet, ook al is de zaak op zich heel belangrijk.

    Alleen door te focussen op een opening in dit mysterie kan ook de zaak Baybasin opnieuw bekeken worden. Die opening ligt gelegen in het antwoord op de vraag waarom Kat niet wordt aangepakt ondanks wat hij hier allemaal publiceert over Demmink. Justitie moet uiteindelijk verplicht worden om Kat te vervolgen zodat de verdediging van Kat, de heer Demmink als getuige kan oproepen om hem onder ede te horen.

    En als Kat nu zelf aangifte doet tegen deze site (al of niet eerst ondergebracht in een aparte rechtspersoon), zie ik de koppen in de MSM al schitteren:

    “Micha Kat doet aangifte tegen zichzelf om Demmink in de getuigenbank te krijgen”

  • Rabarberke wil niets horen over isoleercellen en martelen, maar dat is wel de manier waarop mensen worden uitgeschakeld. Ik beluister raakvlakken met hetgeen Baybasin zegt. Hij heeft nog een TV op z’n cel en kleren aan, maar in het Sittardse ziekenhuis wordt het eten in de isoleercel op de grond gezet, geen water, geen toilet, geen tv, geen stoel, geen tafel, wel een oude Story en Metrokrantje om in te lezen, geen uitzicht naar buiten, geen luchten buiten, geen telefooncontact met advocaat toegestaan, geen contact met familie toegestaan, geen contact met ziekenhuispastoor toegestaan, wel veel gelach uit het verpleegsterskantoortje, waar de groep verpleegsters zit te kletsen en te lachen en schateren van plezier. Dat is wel slechter dan de situatie van Baybasin.

    Overigens klinkt Micha verkouden.

  • @juriste

    Dat zal allemaal wel, maar vraag Micha dan om een artikel te schrijven over die misstanden en dan gaan we onder dat artikel wel uitgebreid discussieren over die misstanden in de psychatrische zorg. Ik wil gewoon niet bij elk onderwerp ongevraagd een side-dish met psychatrische shit geserveerd krijgen. Want nog even zo doorgaan en ik ga een cursus psychatrie volgen om ze daar in Sittard een handje te helpen.

  • WAT BETREFT T.V. DIE HEEFT BAYBASIN WEL OP CEL MAAR STAAT ZELDEN,WAT BETREFT ETEN DIE WORD IN SITTARD OP DE GROND GEZET IN VUGHT WORD HET OP DE GROND NEERGESMETEN,WAT BETREFT WATER LIJKT ME VREEMD HOE IEMAND ZONDER WATER LEEFT,WAT BETREFT TOILET ER IS ZEKER WEL IETS WAT OP EEN TOILET LIJKT EEN SOORT PAPIEREN HOED WORD IN SITTARD GEBRUIKT ANDERS WAAR ZOU HIJ/ZIJ ZIJN BEHOEFTE MOETEN DOEN,IN SITTARD HEBBEN ZE TENMINSTE NOG IETS TE LEZEN IN DE ISO VAN DE BAJES HEB JE NIETS TE LEZEN,UITZICHT HEB JE IN GEENEEN ISO EN GELACH HEB JE GENOEG OOK IN DE BAJES ISO.
    IK DENK DAT JE HET VERHAAL VAN SITTARD UIT DE TELEGRAAF HEB EN NIET ZELF HEB ONDERVONDEN,IK SPREEK ZELF UIT ERVARING.
    MOCHT JE MEER GEINTERESSEERT ZIJN IN HET LEVEN VAN BAYBASIN IN VUGHT DAN MOET JE ZIJN BOEK LEZEN ALS JE DIE KAN VINDEN ‘”trial in silence,in war with the state”‘ DAN ZUL JE LEZEN HOE HUMAAN NEDERLANDSE GEVANGENISSEN ZIJN,DE GEVANGENISSEN IN NEDERLAND ZIJN NIET ALLEMAAL 5 STERREN MAAR ER ZIT OOK EEN HOTEL WAT GEN STER HEEFT.
    WAT BETREFT MENEER KAT DAAR MOET JE NIET TEVEEL ACHTER ZOEKEN

  • Het was een mooie dag. Mogelijk een opzet/try-out voor een nieuwe demonstratie? Utrech / A*dam ?
    Leuk om verschillende mensen met verschillende ‘drives’ bij elkaar te krijgen met ’1′ doel – EXIT Demmink. Als iedereen doet waar hij goed in is gaan we zeker dat exit verhaal realiseren. (unite!!)

    “Mag ik u dit belangrijke nieuws aanbieden?” , antw. “The Best Way To Rob A Bank Is To Own One”. tuurlijk neem ik de folder mee :)
    (ik vond de mensen erg geinteresseerd, het was nl. geen reclame)

    Er komt een dag dan voelt die Aivd’er ook de noodzaak van dat exit verhaal en dan krijgt zelfs die Harm B. levenslange tbs. (+iso-cel)

    Ik durf het bijna niet te vragen maar, …. is jaap exit?? …please!@#$

  • Have you been smoking some weed, she said?

    UP AND ATOM

    Oh, the inverse square of the distance
    Is the measure of a mass
    That’s why every liquid
    Appears heavier than its gas.

    Ionized particles afloatin’ in air
    Seems to rule the earth
    But yet they won’t grow hair

    And we can tell you this
    Without sounding too prophetic
    That every piece of matter
    is really quite magnetic!

    Therefore, many a bright man
    Has acted like a fool
    Trying to prove why gravity
    has a push and pull!

    Otis T. Carr (1958)

  • @ 98006887
    Misschien optie elke maand een demonstratie te houden?
    bv. de volgende Den Haag?

  • Als jullie meer aandacht willen dan kunnen jullie beter voor het hek van het Media Park in Hilversum gaan staan. Bij voorkeur als elke radio en tv medewerker en dus ook journalisten daar ‘s ochtends binnenlopen dan wel het gebouw verlaten. Volgens mij op de hoek waar dat bonte Beeld en Geluid Archief-gebouw staat. Je kunt trouwens daar zo het terrein op en tussen de gebouwen/studios doorlopen met je spandoek. Zonder meer aandacht van de MSM blijft het anders een moeizame zaak. Het is maar een idee.

    Om dat gedoe rond die verschillende Jorissen uit de wereld te helpen,
    is het niet mogelijk om een afschrift in handen te krijgen wie van de twee nu veroordeeld is destijd. Dat is toch openbaar!?

  • Volgende demonstratie in Zwolle? Is dichterbij voor mij. Kunnen we iets overhandigen aan schrijfproefbelazeraar Wilbert Tomesen.
    http://www.nujij.nl/?tags=Wilbert%20Tomesen

  • @charles
    Waarom automatisch aangenomen, dat de naam Joris niet staat voor “een andere verdachte binnen dit kader`, kan ook over een of andere piet` gaan , is net zo logisch. Blijkt nergens uit, dat niet zou kunnen.

  • (Voormalig?)Klokkenluideronlineteamlid Stan de Jong wist meer van die 2 Jorissen. Hoe zit dat eigenlijk?
    Zijn er al ergens beelden van de demonstratie?

  • @Jaap
    Waarom zo’n ingewikkelt antwoord op een simpele vraag?

  • @charles

    Frank L. heeft het ook over ene “piet”in de aangifte. Denk daar eens over na waarom hij dat deed. Verder is de engelstalige toespraak, namens een levenslang veroordeelde, een gemiste kans, voor zijn beweerde onschuld. Een herhaling van zetten(lees beschuldigingen), met de theorie : 50kmh op de teller, 50kmh op het verkeersbord, dus ik mag hier honderd rijden mijnheer agent.

  • @charles<
    Kijk eens of het verhaal aan onderstaande criteria voldoet.
    ==============================================
    Roddel of achterklap (Engels: gossip) is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken – met name in ongunstige zin – zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is.
    Bij roddelen gaat het over geruchten of privé-informatie. Hierdoor heeft roddelen een negatieve klank. omdat de persoon in kwestie niet aanwezig is kan deze zich niet tegen eventuele onwaarheden of aantijgingen verdedigen. Bovendien kunnen verhalen die van mond tot mond gaan een geheel eigen leven gaan leiden doordat men er (bewust of onbewust) dingen bij verzint. De roddels kunnen op deze wijze uiteindelijk reputaties verwoesten.
    De onderwerpen zijn legio en kunnen onder andere omvatten
    Professionele (in)competentie
    Huwelijkse ontrouw en/of prostitueebezoek
    Afwijkende seksuele voorkeuren
    Ongelukkige uitspraken die de persoon zou hebben gedaan
    Aan de persoon toegeschreven denkbeelden of (politieke) voorkeuren
    Juridische problemen, belastingfraude of strafbare feiten van de persoon in kwestie
    Kledingkeuze, religiekeuze of levenswijze
    Partnerkeuze en/of (vermeende) zwangerschap
    Het onheus hebben bejegend van personen in de omgeving.
    Toch doen velen dagelijks aan roddelen. De bladen die zich in het onderwerp gespecialiseerd hebben, de zg. roddelbladen, kennen een grote populariteit. Omdat roddelen meestal slechts interessant is wanneer men de persoon waarover geroddeld wordt kent, roddelen deze bladen vooral over algemeen bekende mensen. De bekendste Nedderlandse roddeljournalist is Henk van der Meyden.
    “Waar rook is is er vuur” is een Nederlands spreekwoord dat de levensader van het roddelen weergeeft. Het is deze veronderstelling die de destructieve kracht van roddelen kan veroorzaken. Een voorbeeld van wat roddels kunnen aanrichten is te zien in de Amerikaanse film Gossip (2000) van Davis Guggenheim.
    Het verspeiden van roddels kan soms als smaad of laster worden aangemerkt. Het Nederlands Wetboek van Strafrecht stelt beide strafbaar.

  • Bas Haan heeft al geschreven over een andere Joris. Joris kan ook in algemene zin gebruikt worden. “Een Joris”.

    Rabarbeke, ik heb inderdaad wel een interessant dossier dat Micha kan bewerken over het Sittardse ziekenhuis Orbis. Met namen van frauderende advocaten, hoogleraren, tuchtrechters. Valsheid in geschrifte. Betrokkenheid van Inspectie van de Gezondheidszorg, die geen klachten over het ziekenhuis in behandeling wil nemen. Megalomane plannen van de ziekenhuisbestuurders, die zijn opgestapt met behoud van 3 ton salaris per jaar. Een interimbestuurder van Boer & Croon, die ingehuurd wordt voor 6 ton per jaar. Doofpotten, corruptie, mismanagement. Nu is het Orbis ziekenhuis aan het collecteren bij de Gemeente Sittard-Geleen om geld voor een afvloeiingsregeling voor het personeel, waarvoor het ziekenhuis 20 miljoen euro nodig heeft. Het nieuwe ziekenhuis draait met miljoenen verlies en zoekt investeerders.

  • @ Charles,

    Je slaat de spijker op de kop. Ik ben aan het uitzoeken om welke Joris het gaat in de Netwerk uitzending. Het staat vast voor de makers destijds en het NOS journaal cq 1 Vandaag dat het om Demmink gaat. Eerlijk gezegd kan ik me ook weinig voorstellen bij een andere “Joris”, die een “hoge ambtenaar van het minsiterie van justitie” is, in de staatsalmanak staat, en lekkere minderjarige jongetjes bestelt bij kidstrafficker Lothar Glandorf. Er staat geen andere Joris in de staatsalmanak die een hoge ambtenaar is.

    Als het om een andere Joris zou gaan, dan was “onze” Joris zeker in het geweer gekomen. Tevens hebben al die journalisten bij de genoemde programma’s dan op onnavolgbare wijze geblunderd en moeten ze dat rectificeren.

    Over blunders gesproken, door Netwerk wordt in de beschrijving gemeld dat “topambtenaar Joris” tot 6 maanden voorwaardelijk en 240 uur taakstraf werd veroordeeld. Dat kan moeilijk kloppen, want met zo’n kerfstuk word je geen SG van justitie. In dat geval ga ik een correctie/rectificatie van Netwerk vragen.

    Als het wel klopt is, het natuurlijk nog veel ernstiger, want dat zou betekenen dat Joris en zijn vriendjes hun macht hebben misbruikt om dit “smetje” uit de archieven weg te poetsen.

    Weet iemand trouwens waar ik het vonnis van Lothar Glandorf kan opvragen? Ik ben benieuwd wat er in staat, hoe het Lothar is vergaan, en in hoeverre het vonnis is uitgevoerd. Het zou me niet verbazen als dit maar zeer ten dele is geweest.

  • @Wim Dankbaar

    Precies!

    Staat in een vonnis, dat toch openbaar is, ook het adres van de veroordeelde, Ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
    Wie weet dat? Juriste?

  • @El-Salvador

    Je vergeet erbij te zetten dat dit bericht 3 jaar oud is.

  • Micha, is mis het feitenoverzicht over JD.

  • @jaap 7 juni, 2009 om 11:43

    “Roddel of achterklap (Engels: gossip) is een menselijke activiteit waarbij over iemand wordt gesproken – met name in ongunstige zin – zonder dat de persoon in kwestie bij het gesprek aanwezig is.”

    Volgens mij hebben wij aardig ons best gedaan om joris wel in het gesprek te betrekken, zodat hij een weerwoord kan geven.
    Joris wil gewoon niet in de discussie betrokken worden, wie zwijgt stemt toe jaap! Hij is een grote jongen en kan ,met of zonder het ministerie, best voor zichzelf opkomen toch!

    Ik kan je kritische houding soms best waarderen, beetje tegengas kan geen kwaad en houd iedereen scherp. het is alleen jammer dat ik na de 4e zin van het artikeltje alweer moet afhaken, omdat het niet klopt wat je zegt. nutteloze bijdrage dus, niet belangrijk ik leg me er bij neer en stap er overheen.

    Weet je wat echt in het landsbelang is?….dat de overheid haar burgers dient!

  • @donkey

    Tsja, maar als de burgers een stelletje ezels zijn die niet na kunnen denken…

    Nogmaals: het enige breekijzer waarmee je Demmink als getuige kunt oproepen en onder ede kunt horen is een strafzaak tegen deze site.

    Redenen genoeg om Kat aan te pakken. Begin een site over Aleid Wolfsen en je hebt zo een proces aan je broek.

    Dus met Demmink moet dat ook wel lukken, maar als iedereen met zijn hoofd in zijn hol rondjes loopt te dansen, schiet het niet op. Een jaar of wat publicaties en het enige resultaat is een of andere flutdemonstratie in Haarlem of all places.

    Er had al lang juridische actie tegen deze site moeten zijn. Doe aangifte, dien een klacht in als het OM niet vervolgt. Vraag opheldering waarom iemand ongestraft de sec. generaal van justitie jarenlang kan belasteren zonder dat er opgetreden wordt.

    Als je deze discussie kunt laten losbarsten komt alles boven tafel. De focus ligt nu veel te veel of Demmink als kindermisbruiker en wat dat heeft opgeleverd is inmiddels wel duidelijk: een leger van malloten die nergens serieus genomen worden. Malloten die misschien wel gelijk hebben maar de schijn flink tegen.

  • @donkey

    Met nog niet eens een handjevol mensen, is zondermeer moedig. Maar een dag later gaan twijfelen of het om een andere Joris gaat!!! dat bijelkaar genomen is al reden genoeg om niet meer te reageren hier, waarschijnlijk denken anderen(en de vele instanties) hier ook zo over. Laat ze maar uitrazen, die tijd komt vanzelf, er is gewoon niks te bewijzen, omdat er gewoon niks is.

  • Beste Wim,

    Volgens Stan de Jong is Joris D. niet Joris Demmink.
    http://www.standejong.nl/2008/07/03/vervolg-joris-d/
    Maar je hebt wel gelijk met je argumentatie dat dit niet geloofwaardig is. Misschien wil Stan aan jou zijn bron wel bekend maken.

    Lothar Glandorf is ooit veroordeeld tot 5 1/2 jaar gevangenisstraf. Het moet een vonnis zijn geweest van Rb Rotterdam, in elk geval tussen 1994 en 2004. Waarschijnlijk in 1995. Voor zover ik weet was er geen hoger beroep. Informeer eens bij de Erasmus Universiteit, afdeling strafrecht. Misschien kunnen die je helpen om het vonnis boven water te toveren.

    Dit is alles wat ik nog weet:
    http://www.boublog.nl/2007/06/11/baybasin-haalt-demmink-uit-de-doofpot-6/

  • @Charles en El-S
    Bericht is zelfs nog ouder: december 2004
    http://www.stelling.nl/kleintje/actueel/ZZRX1102409773.html

    En er is vorig jaar al uitgebreid aandacht aan besteed hier:
    http://www.klokkenluideronline.nl/artikel/796/ook-ed-van-thijn-in-beeld-bij-pedo-netwerk.html

  • @ Bemelmans,

    “Tenzij het inderdaad een andere Joris is die na de taakstraf geen topambtenaar meer is. En dat lijkt me eerlijk gezegd nog de meest voor de hand liggende verklaring. Maar dat wil Dankbaar natuurlijk weer niet aannemen.”

    Dat wil ik inderdaad niet aannemen, want Lex Runderkamp zegt in 2003 dat het gaat om een “hoge ambtenaar bij justitie” en dat zijn naam in de staatsalmanak voorkomt. We praten dus over veel later dan de veroordeling van Lothar Glandorf (1997).

    Gek dat jij het kennelijk wel wilt aannemen. Ik zou zeggen, lever het bewijs voor je aanname door het vonnis boven water te halen of aan Lex Runderkamp, dan wel Netwerk te vragen om welke “toemalige” topambtenaar Joris het dan wel ging, die jaren later nog steeds in de Staatsalmanak staat. In feite beschuldig je deze journalisten van broddelwerk en smaad.

    Wim

  • Nog iets gevonden over Lothar G:
    “In the late 1990s, trafficking of boys from Berlin to the Netherlands hit the north European press when police belatedly tried to find out what had happened to a 12-year-old Berliner, Manuel Schadwald, who went missing in July 1993. The Berlin police had simply listed him as a runaway. By 1997, however, Dutch journalists had dug out a history of sightings which suggested he had been put to work in a brothel in Rotterdam, run by a German, Lothar Glandorf, now 36. After ignoring complaints for 18 months, Rotterdam police targeted him and found he had been selling hundreds of boys. Of those they could trace, nearly half were under 16.”

    Dat plaatst de veroordeling in 1999 of 2000.

    Bron: http://www.guardian.co.uk/world/2000/nov/27/childprotection.uk

  • In plaats van dat gedoe over pedofilie vind ik het zelf veel interessanter om hard te krijgen of JD nu wel of niet een strafblad heeft. Maakt niet uit waarvoor. Dat is vooralsnog een betere insteek om te protesteren tegen de hoge positie die hij heeft.
    Bij het woord pedofilie haakt de massa toch af, daar krijg je de handen niet voor op elkaar. “Strafblad” moet het trefwoord vooralsnog zijn. Maar dat moeten we dan wel zwart op wit hebben.

  • AANGIFYE DOEN TEGEN JORIS DEMMINK

    Wel omslachtig je eigen site voor smaad aanklagen etc.

    Dan maar een “gewone”, des noods “valse”, aangifte.

    En welja, wordt dan later als “vals” aangemerkt. Nou en, zeg je “foutje, me kennelijk vergist, maar ik lees er zoveel over de gruwelen van onze s.g. dat ik niet beter wist dat er wel degelijk vuur was. Maar kennelijk niet, sorry mensen. Maar dan hebben we het nu dus even helder “er is dus niks aan de hand, fijn gevoel voor het volk. En nogmaals sorry dan voor de – volgens u – “valse”aangifte”.

    Maar dan heb je dus wel die aandacht die je wil.

    Iemand idee welke straf er op een valse aangifte staat ?

    Is een -collectieve- aangifte, van “verntruste burgers, die nu graag wel eens willen weten wat er nu welof niet waar is”, ook nog mogelijk ?

  • @ Bemelmans

    ” …waarom zou een Rotterdamse rechtbank uitspraak doen over een ambtenaar uit Den Haag? ”

    Mogelijk omdat het delict in Rotterdam werd gepleegd.

  • Demo tegen topman justitie ongemoeid gelaten

    * Gepubliceerd op 07 juni 2009, 14:56
    * Laatst bijgewerkt op 07 juni 2009, 14:58

    haarlem –

    Het Openbaar Ministerie heeft zaterdagmiddag een demonstratie in Haarlem tegen de Haagse topambtenaar Joris Demmink ongemoeid gelaten. Op het Stationsplein hingen onder meer dezelfde leuzen tegen het vermeend kindermisbruik door de secretaris-generaal van Justitie als die daar eerder op last van de officier van justitie tot tweemaal toe waren verwijderd.
    De demonstratie was van tevoren aangemeld bij het OM en de Haarlemse politie. De bijeenkomst trok een twintigtal sympathisanten en volgers van de website http://www.klokkenluideronline.nl, dat naar eigen zeggen al twee jaar actie voert om duidelijkheid te krijgen over de betrokkenheid van de topambtenaar bij een wijdvertakt netwerk van kindermisbruik.
    Op de belangrijkste spandoeken stond te lezen ‘Onderzoek Demmink’ en ‘Een kamermeerderheid maakt zich zorgen over de s.g. van Justitie. De hoogste ambtenaar ligt onder vuur na aantijgingen van sex met minderjarige jongens.”
    Er werd in en om het Haarlems station uitgebreid gefolderd en er was een op band opgenomen verklaring van de in Azië verblijvende organisator en internetactivist Micha Kat te horen.
    Kat zei daar, en dat is op zijn website na te lezen, dat de omstreden Koerdische crimineel Baybasin verklaart dat Demmink hem in zijn cel in Nieuwegein zou hebben opgezocht. Baybasin zou onder druk zijn gezet zetten zodat hij niets los zou laten over vermeende seksavontuurtjes van de topambtenaar in Turkije. Zowel het OM in Den Haag als Demmink onthouden zich stelselmatig van commentaar in deze affaire.

    http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemeo/article4794456.ece/Demo_tegen_topman_justitie_ongemoeid_gelaten

  • @El-Salavdor.12:46
    De naam Paul de L. kom ik regelmatig op VS sites. Dat reaguurders na dit bericht een afgedane zaak vinden is natuurlijk verwonderlijk.
    @Bart Bemelmans.13:33
    Hele scherpe opmerkingen. Blunder? Bemelmans beter.
    @Rabarbeke.
    Wederom wordt de sleutel genoemd tot het Enigma van deze sit en Demmink. Niemand lijkt zinnig hier op in te gaan.
    @Rabarbeke: “De Focus ligt nu te veel op Demmink als kindermisbruiker en wat dat heeft opgeleverd is inmiddels wel duidelijk … ” (Dat heet aantrekken en deflectie van de publieksaandacht naar door “hen” aangewezen targets)
    @Inanna.14:06.
    Ook een vraag hierbij: Waarom iets buiten de deur aan Wim vragen als Stan de Jong hier deel uitmaakt(e) van het team van Klokkenluideronline? Hier mis ik ook iets in het verhaal.
    @Wim Dankbaar.14:11 Hier neemt scherpslijper Bemelmans opeens genoegen met een voor de hand liggende aanname, eerder had hij nogeen hele goede observatie gemeld.

    Kortom, ik kan geen brood bakken van deze Jezuitische AIVD reaguurderij voor eigen parochies, momenteel. Rabarbeke zegt tenminste zinnige zaken.

  • De melding van Rabarbeke van 13:51 wordt hier niet op ingegaan, anderen vechten hier hun argumenten uit. Prima. Door een sitehoudster, die beter in het metier is ingevoerd dan ondergetekende, wordt geopperd of Stan iets misschien dan wel aan Wim Dankbaar wil vertellen. Hoezo? Die is toch als Micha Kat,s collega verbonden aan het team van Klokkenluideronline? Dus als Kat al weet hoe dat zit tussen Joris I en II, nogmaals Inanna kent het metier, vanwaar dit toneelspel, deze interventie en de bal naar Wim Dankbaar gespeeld? Deflectie, MSM en communicatie “adviezen” van zakkenvullende consultants ruik ik hier. IPV dat men eens ingaat op de melding van Rabarbeke van 13:51, zouden we verder komen of is dat juist niet de bedoeling …

  • Dit heet geen tunnelvisie meer, maar limonaderietjesvisie, na paul de leeuw zal sinterklaas hier ook zijn debuut maken
    Verstanden lijken nu op nul te staan, juriste kom er maar weer in

  • Coke is A hell of a drug ag ik laatst staan,wie de schoen past trekke hem aan

  • @Jaap.
    Juriste is gevlucht naar Boublog.
    Jouw argumentaties en het doel van je reaguursels ontgaat me in het algemeen, zeker afgezet tegen de door jouw geschetste persoonlijke situatie. Je plaatje klopt niet.

  • @geronimo
    Er is niks mis met me,bedoelingen zijn zuiver, laatste comment geld voor bepaald persoon,
    Wacht het einde maar af,humor is hier nog te vroeg, bizarre happening was dit

  • Joris D. of Joris D. ?
    ___________________

    Erg toevallig dat ze beiden “topambtenaren” zijn/waren en beiden van hetzelfde delict worden verdacht.

    (Misschien niet van de mysterieuze dood van de chauffeur van de Heer Demmink ?)

    Ja de pers “vergiste” zcih wel vaker in deze….

    Daarom Volkskrant e.a. “gerectificeerd” ?; onder druk of geheel volgens een “gewijzigd inzicht” ?

    Toevallig dat idt meerdere MSM ongeveerhetzelfde berichtten en zelfde “vergissingen” maakten..

  • @Jaap.
    Humor kunnen ze hier nu wel gebruiken, mon Xcuse, Jaap, de timing van je bericht was wat onduidelijk. Bizarre happening!? Einde afwachten!? WTX?

  • @rabarbeke

    doe dan aangifte!
    Of moet iemand anders het voor je opknappen?

  • @geronimo

    Niet mijn einde, maar dat elsalvadore jd vraagt om beschermheer van klokkenluideronline te worden, lol in de woorden van juriste zou het helpen?

  • LOL. Ik werk niet de hele zondag! Mijn onderzoeksonderwerp is het doodmartelen van psychiatrische patienten, of mensen, die tot patient bestempeld worden. De manier waarop zij tot patient bestempeld worden is willekeurig, zonder enig medisch dossier.
    De bedoeling is om te promoveren op het legaal doodmartelen van onschuldige burgers in Nederlandse ziekenhuizen door psychiatrische hulpverleners. Bij niet-natuurijke dood in ziekenhuizen wordt veelal geen onderzoek ingesteld (in minder dan 10 procent van de gevallen komt er wel een onderzoek). De KPMG (artsenvereniging) is tegen het instellen van onderzoek naar de doodsoorzaak bij een niet-natuurlijke dood. Psychiaters beroepen zich op het beroepsgeheim wanneer hun patient door een niet-natuurlijke doodsoorzaak sterft.

    Waarom is Jaap niet op Boublog?

  • weggejorist-

    juriste | 06-06-09 | 23:23

    @ juriste | 06-06-09 | 23:23
    Medi Risk is inderdaad een absoluut kansloze verzekeringsmaatschappij. Altijd tegen beter weten in aansprakelijkheid ontkennen zodat patiënt of nabestaanden wel naar de rechter moeten. Dat is extreem kostbaar waardoor velen het er maar bij laten zitten. Zo komt Medi Risk dus onterecht onder haar schadevergoedingsverplichting uit. En als je dan met een dagvaarding komt, dan herzien ze ineens hun standpunt. Omkoping van tuchtrechters lijkt me niet aan de orde, maar voor de rest zijn het misselijkmakende mensen bij Medi Risk.

    Fijne Kannibaal | 06-06-09 | 23:59

    ROFL……..Ik werd weggejorist!

  • Mijn onderzoek betreft literatuuronderzoek.

    Een vrouw (ex-verpleegkundige) beschreef dat zij in een isoleercel in een ziekenhuis werd opgesloten, terwijl in die isoleercel gouden hakenkruisen op de muur waren geschilderd. Zij raakte daarvan in de war, maar moest 2 weken in de isoleercel blijven met de hakenkruisen op de muren. “Bron Dwang en Drang in de Psychiatrie”, Tineke Abma, Guy Widdershoven, Bert Lendemeijer, p. 32. De reden waarom zij in de isoleercel werd opgesloten was dat zij zich bemoeide met de andere patienten. Bemoeien is het voorrecht van hulpverleners, want de patienten moeten hun hersenen op nul zetten en moeten onderdanig zijn. Zij werd zonder enige waarschuwing vastgegrepen en naar de isoleercel geleid, de isoleercel met de hakenkruisen.

    Het valt mij op dat bij opsluiting in de psychiatrie altijd verwezen wordt naar de jodenvervolging.

  • @Bart Bemelmans 7 juni, 2009 om 19:19

    jaja maar hoeveel jorissen waren er ooit topambtenaar, of beter gezegd in de periode waarin dit speelde?

  • @donkey
    Mijn vader zei ooit “lieg niet of je moet een boek bijhouden”, een
    ander maar dan commercieel zei eens , heel lang geleden “zij zijn groot en ik is groot”
    Doe het niet Calimero is nep, denk en lees zelf, dus bedenk oplossingen, werkt echt

  • @donkey

    Die aangifte die ik bedoel is niet zoiets als een vod bij een toevallig diender ingediend door een toevallige voorbijganger wat vervolgens in de prullenbak verdwijnt, maar een goed onderbouwd stuk van een advocaat wat dan direkt naar de officier van justitie gaat. Natuurlijk ga ik dat niet doen, ezel. Ik doe het denkwerk, jij zoekt en betaalt een advocaat en de kar begint te rollen. Of jij doet het denkwerk, dan kijken we over tien jaar wel verder.

  • @ Bart Bemelmans
    7 juni, 2009 om 19:19

    Zemelmans, ga toch koken….

  • @rabarberke 7 Jun 2009 om 21:36

    “Natuurlijk ga ik dat niet doen, ezel. Ik doe het denkwerk, jij zoekt en betaalt een advocaat en de kar begint te rollen. Of jij doet het denkwerk, dan kijken we over tien jaar wel verder.”

    In tegenstelling tot jou, wil ik niet arrogant doen rabarber.
    Maar het lijkt het er op dat wij in deze korte tijd al heel wat bereikt hebben om deze zaak mede vooruit te helpen. wat heb jij bereikt? Ezels zijn trouwens gevoelige en intelligente dieren, bovendien kunnen ze hard trappen! Die laten zich dus echt niet voor jouw karretje spannen!

    lekker he beetje afzeiken achter je toetsenbord!
    ….nog geneukt deze week?

  • @Bart Bemelmans 7 Jun 2009 om 20:31

    “hoeveel jannen, pieten en gerritjes waren er ooit topambtenaar, of beter gezegd in de periode waarin dit speelde?

    Dat zegt dus niks”

    bij het ministerie van justitie bart, zoals in de media gemeld is. zijn dat er duizenden, honderden, tientallen of toch maar een of twee? Ik kan niet wachten tot dat vonnis boven komt, kunnen we eindelijk aantonen dat het een andere joris is en dat de onze onschuldig is. oh nee, tuurlijk niet, er liggen nog wat aangiftes te wachten, eerst nog even kijken wat daar uit komt!

Comments are currently closed.