De bananen van Simon Rozendaal komen nu uit de lucht vallen! Simon, kom er maar in!
Stichting
Sympathisanten van deze site en van klokkenluiders in het algemeen kunnen vanaf heden doneren via de PAYPAL-KNOP of via rekeningnr.51.74.51.468 (hierop ligt GEEN BESLAG) tnv Stichting Klokkenluideronline te Amsterdam.
Belangrijk
Mocht de website als gevolg van cyberaanvallen of om welke reden dan ook niet toegankelijk zijn, kunt u de website van klokkenluideronline.nl altijd bereiken via:
www.klokkenluideronline.net
www.klokkenluideronline.info
Slaat u dit adres aub ook op in uw favorieten.
LEES NU ONLINE: DE DEMMINK DOOFPOT
Remember Who You Are
Klokkenluider ON-AIR
Oproep ouders hofnarretje
Oproep
In het kader van een belangrijke journalistieke produktie, zijn wij op zoek naar ouder(s) van een op het Hofnarretje misbruikt kind, die bereid is zijn/haar verhaal en eventuele ongenoegen over de hele gang van zaken openbaar of anoniem te vertellen.
Voor aanmelding of verdere informatie klik op bovenstaande contact knop .
Het spreekt vanzelf dat alle informatie vertrouwelijk behandeld wordt.
Bezoekers
Zoeken
Translator
Klokkenluidermenu
Recente reacties
- Moderator op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- johan bosman op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- margriet op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- johan bosman op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- openbaarmysterie op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- Moderator op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- r_vandenberg op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- margriet op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- openbaarmysterie op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT
- margriet op BREAKING: DE NIEUWE FARAGE IS UIT

















Inderdaad Micha!
En ook de eikels van Rozedaal vallen met bakken uit de lucht.
Ik weet het niet hoor. Yellow rain?
Is dat geen waus verhaal? Kan iemand mij wetenschappelijk verantwoord uitleggen hoe radioactiviteit regen geel kan maken?
Het ken merk van radioactiviteit is toch juist dat je het niet ziet, voelt of ruikt?
Ik ben meer geinteresseerd in stralingswaarden. Sieverts en becquerels
Wim
http://www.skynet.be/nieuws-sport/nieuws/buitenland/detail_japan-ongerustheid-over-gele-regen?id=758728
Wim, hou toch eens op met onrust stoken.
Gele regen door radioactieve stoffen? Zou kunnen maar dan zou dat te wijten zijn aan de stof zelf, niet aan eventuele radioactieve eigenschappen. Ochtendurine is ook geel, zitten daar ook radioactieve stoffen in? Er valt hier in Nederland zo vaak gele regen, de gele stof daarin is dan gewoon fijn woestijnzand of stuifmeel. Vulkanische as hebben we ook recent nog gehad.
Grappig dat je sievert en bequerel op één hoop gooit. Het zijn eenheden van verschillende grootheden: sievert van equivalente dosis en bequerel van radioactiviteit. Dat is niet hetzelfde. Bequerel kun je meten, sievert moet je berekenen.
Een geigerteller die sievert als meeteenheid heeft, slaat ook nergens op. Ten eerste kun je sieverts niet meten, ten tweede maakt een geigerteller geen tot weinig onderscheid tussen alfa- beta- en gammastraling en ten derde wordt de energie van het ioniserende deeltje of golf niet gemeten. Wist je dat eigenlijk, of schrijf je gewoon puur op gevoel, geleid door emoties en vermoedens?
Ook de term ‘radioactieve straling’ die hier nog wel eens opduikt, is foutief: de stof zelf is radioactief, de straling is ioniserend. Mensen die het over ‘radioactieve straling’ hebben, vallen bij mij in de categorie ‘klok en klepel’ en neem ik per definitie al niet serieus.
Met andere woorden: prima als je ergens een mening over hebt of informatie wilt delen. Maar zorg dat die mening niet op onzin is gebaseerd en zorg dat de informatie die je deelt onderbouwd is met controleerbare feiten.
De Mink
25 maart, 2011 om 17:12
je heb gelijk De Mink maar ik moet je wel vertellen dat ik ook nog in sinterklaas geloof.
De Mink,
Dat hadden we nodig. Het valt allemaal best mee. Bedankt voor je opsteker!
Wim
Oh, en de Mink, dat je durft te suggereren dat mijn mening op onzin gebaseerd zou zijn, is natuurlijk helemaal de limit. Hoe graag ik je ook wil geloven, ik geloof eerder dat je een hele domme jongen bent. Ben ik wel jaloers op. Het is tenslotte een luxe om te kunnen denken dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen. Stupiditeit is onder omstandigheden een voordeel, maar ik kan me niet dwingen om stupide te zijn. Fijn voor jou dat het jou wel lukt…..
Wim
@ Wim,
Wat je misschien ook niet weet is dat kernfysica een onderdeel is bij de snelcursus debunking op het NWO.
De Mink
Jij bent zo’n semi-intellectueel whahaha… je hebt waarschijnlijk van de week even gegoogled op radioactieve straling en toen kwam je erachter, dat het niet zo heette…..
En nu doe jij alsof je dat allang wist en ga je ‘ons’ de les proberen te lezen. Kijk iedereen weet wat bedoeld wordt met radioactieve straling, sterker nog zo wordt het in de msm ook genoemd, maar jouw houding is zooooo voorspelbaar
Niet de boodschap maar de vorm stel jij in twijfel want de boodschap is helder niet…..???
De(m)Mink je bent een triest stuk vreten, een betweter die niets weet en 1 vd blinden en het land van (alziend) eenoog…. het liefst zou ik mensen als jij opzoeken en dat bord voor je kop vandaan trekken, maar je bent de energie niet waard. Maar ja, jouw straf is dat je moet leven met JEZELF
HEL is voor jou dus al begonnen vanaf het moment dat je uit je moeder kwam….. het is ook zielig ook je weet gewoon niet beter.
MISSCHIEN begin ik nog wel een stichting voor je VOOR KANSLOZE DEBUNKERS
Ik heb trouwens nog een foto van je gevonden:
http://www.argusoog.org/2010/03/spotprent-vd-week-wk11-nieuwe-wereld-orde-waar-dan/
Oh ja voor alle mensen die eventueel meer willen weten over
RADIOACTIEVE STRALING:
http://www.arbokennisnet.nl/images/dynamic/Dossiers/Straling/D_Ioniserende_straling.pdf
@ De Mink.
“Radioactieve straling” wordt in het algemeen als specifieke aanduiding gebruikt.
Wij hebben het hier niet over de straling van de zon, magnetron of dergelijke zaken.
Als nep-deskundige citeer jij overigens letterlijk Wikipedia….
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radioactiviteit
Zo zie je dat een anonieme maar alles kan opschrijven, overschrijven-zelfs daarmee hooghartig anderen probeert te ondermijnen, want het is niet traceerbaar wat hij/zij doet, weet, liegt of beduvelt. Wim, je hebt gelijk om de anonieme enge spoken te weren of zich zelf bekend te maken. Die de Mink deugt echt niet.
Dankbaar kan nog geen sievert van bequerel onderscheiden, maar maak daar vooral geen opmerking over, want dan wordt hij weer kwaad. Zijn selectie berichten mag er ook zijn: alles wat zijn vermoedens bevestigt is waar, de rest is een leugen.
Nu ook bij de Volkskrant (Valt me nog mee) :
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1865206/2011/03/25/China-vindt-straling-op-twee-Japanse-toeristen.dhtml
Justus,
Je hebt helemaal gelijk. Ik kan geen bequerel van een sievert onderscheiden. Maar dat hoeft ook niet. Ook jij weet dat de straling en de besmetting in Japan al veel groter is dan wordt verteld. Zo niet, dan ben je dom of in denial.
Dat bedoel ik dus, feiten interesseren je niet.
cesium 134 /137 schijnt gele regen te geven, samen met de uaranium bestanddelen,
en plutonium schijnt paarse regen te geven.
dus dat moet nog komen.
of had PRINCE dit al door?
als de LIEFDE weg is, wordt er in PAARSE REGEN gedanst.
betere vergelijkning met yukushima kan ik niet vinden
http://www.youtube.com/watch?v=kok_NuoOFac
@Justus, reageer zelf nou eens op de feitelijke onderbouwing die hij geeft. Hij geeft toch duidelijk aan dat de straling en de besmetting hoogstwaarschijnlijk al veel groter is dan wordt verteld?
Waarom reageer je daar dan niet op? Overal zie je meldingen van mensen die kalamiteiten melden. Dat is reden voor ongerustheid. Je wil zelf ook geen risico op besmetting lopen, terwijl je dar zit te typen achter je computertje, dus denk even na. Als jij betere informatie hebt, of informatie die iets weerlegt, laat het dan alsjeblieft zien want er zijn mensen zeer geinteresseerd.
Justus,
Juist alleen de feiten interesseren me. Maar misschien kan jij zeggen welke feiten geen feiten zijn?
Geen feit?
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2668/Buitenland/article/detail/1865206/2011/03/25/China-vindt-straling-op-twee-Japanse-toeristen.dhtml
Geen feit?
16u41: Ook in het water van reactor 1 zijn nu stralingswaarden opgemeten die 10.000 keer hoger liggen dan normaal. Dat was gisteren al het geval bij reactor 3.
16u13: Greenpeace meldt dat wegens de aanmerkelijke ontsnapte radioactiviteit de nucleaire ramp in Fukushima nu de hoogste graad heeft bereikt.
Geen feit?
15u27: China stopt de import van Japanse voedingsproducten uit vrees voor radioactieve besmetting.
Geen feit?
14u04: Tetsuji Imanaka schat dat in 24 uur tussen 30.000 en 110.000 terabecquerels radioactief jodium ontsnappen in Fukushima. Tsjernobyl was volgens hem in totaal 1,8 miljoen terabecquerel. Tera staat voor een triljoen.
13u59: “In Iitate (op 40 km van de centrale) bedraagt de hoeveelheid cesium-137 163.000 becquerels per kilogram bodemstaal. Dat komt neer op 3,26 miljoen becquerel per vierkante meter”, zegt Imanaka. “Bij de Tsjernobylramp werd iedereen geëvacueerd bij 550.000 becquerel per vierkante meter.”
13u55: Tetsuji Imanaka, professor nuclear engineering aan het Kyoto University Research Reactor Institute, zegt tegen de Asahi Shimbun (de grootste krant in Japan) dat het gebied in een straal van 30 Ã 40 kilometer rond de rampcentrale een vergelijkbare radioactieve besmetting heeft met Tsjernobyl.
yellow cake kan in poedervorm ook yellow rain gven
http://www.slate.com/id/2085848/
Bedankt voor de getallen Wim!
We willen allemaal, inclusief Justus en de Mink, dat er niets of weinig aan de hand is. Maar dit is niet het geval. Ook al ontkennen we het. Juist de feiten, waar Justus zo prat op gaat, spreken boekdelen. Wegdenken maakt ze niet weg. De wereld lijkt echter zo krankjorum dat de feiten nu zelfs ontkend of verborgen worden. Als dat houdbaar zou zijn, dan is het niet eens een probleem. Wat moet je met de waarheid?
Gele regen en de kernramp van Tsjernobyl….!!
http://www.infowars.com/chernobyl-style-yellow-rain-causes-panic-in-japan/
Eén reactor lijkt me genoeg in dit land. Als er wat gebeurt met dat ding dan bestijkt die ons kleine landje met gemak.
Daar hebben we er geen twee voor nodig.
Sebastian Pflugbeil, Präsident der Gesellschaft für Strahlenschutz:
http://www.express.de/news/panorama/japan/experte–fukushima-nicht-zu-retten/-/8235592/8265150/-/index.html
@ Indian
Fuck ja
Bedankt Fleur! Die had ik even nodig!
@ De(M)Mink
Sievert kan je wel meten hoor; is alleen een tikkie complex met wat weegfactoren, http://en.wikipedia.org/wiki/Sievert
Onderstaand is echt geen reden tot zorg. Meen ik oprecht. Het was te verwachten. De atmosfeer is tenslotte niets anders dan een kamer waar je de ramen niet van open kunt zetten om te “luchten”. De zorg is dat de bron van de straling niet opdroogt maar toeneemt. De Japanners staan reeds bloot aan waarden die met goed fatsoen niet te sussen zijn. Maar ja, je ruikt het niet, je voelt het niet, je ziet het niet. Dan is het er ook niet, zou je bijna willen zeggen.
En de echte klap moet nog komen, hoewel ik natuurlijk hoop van niet.
18u18: In Duitsland zijn in de lucht microscopische sporen van radioactief jodium gevonden, zegt een woordvoerster van het Duitse ministerie van Milieu. “Een weerstation in Freiburg mat een dosis die een miljoen keer kleiner is dan de dosis die een mens door natuurlijke straling krijgt”, aldus de woordvoerster. Ook in het luchtruim boven Zwitserland werden voor het eerst minimale sporen van radioactieve deeltjes uit de atoomcentrale van Fukushima aangetroffen. De waarden vormen volgens de overheid geen gevaar voor de volksgezondheid.
17u23: In Nederland zijn radioactieve deeltjes gevonden in de lucht. Dat meldt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). Het instituut voerde de meting uit tussen woensdag- en donderdagochtend.
De radioactieve deeltjes zijn afkomstig van het nucleaire ongeval in Japan. De concentratie is ruim een factor 10.000 lager dan na de ramp in Tsjernobyl. Omdat het om zo’n kleine hoeveelheid radioactiviteit gaat, zijn gras, gewassen en drinkwater niet besmet, volgens het RIVM
@ Nederlandvrij,
“Bedankt Fleur! Die had ik even nodig!”
Maar niet heus, bedoel je.
58 Kilometer von Fukushima entfernt hatte die Internationale Atomenergiebehörde eine Strahlung von bis zu 900.000 Becquerel pro Quadratmeter festgestellt. „Das ist die Größenordnung der »heißen Flecken« bei Tschernobyl. Die Menschen müssen da weg, so schnell wie möglich“, forderte Pflugbeil.
Je zou willen dat dit een man is die net als Wim Dankbaar geen verstand van zaken heeft. Maar het is Sebastian Pflugbeil, Präsident der Gesellschaft für Strahlenschutz,
@iedereen.
De Mink heeft gewoon een heel goed punt:
Radioactiviteit heeft geen kleur. Ongekleurde regen kan radioactiever zijn als gekleurde regen. Sterker nog: grote kans dat dat zo is want de gele regen zal een heel eind hebben gereisd, dus van een plek waar geen straling is.
Het andere punt is ook waar, maar dat moet je goed begrijpen: straling is best moeilijk goed te meten. Je kan meten of iets radioactief is. Maar de straling die vrij komt daar is lastiger om goed te meten. In Japan wordt veel gedaan met modellen. Ze voorspellen dan hoeveel straling op moment x op plaats y zal zijn. Dit is ook gelijk een probleem: deze modellen worden gemaakt en gecommuniceerd door dezelfde partijen die er baat bij hebben als niet hoog uitvallen. De vraag is dus hoe betrouwbaar zijn ze. Daarnaast worden metingen en modellen door elkaar gebruikt en worden ze uit context vergeleken met Tsjernobyl. Zo zag ik vandaag dat 1 dag Japanse straling werd vergeleken met 1 maand Tsjernobyl, ja natuurlijk is dat Japanse cijfer dan lager!
Zojuist Journaal gezien (bij wijze van uitzondering trouwens) over Japan. Lijkt me duidelijk. Het wachten is gewoon op een nog grotere ramp, in Europa bijvoorbeeld. Vindt de industrie namelijk interessant, want daar kunnen ze dan van leren, zeggen ze. Van de Tsjernobylramp hebben ze geleerd dat er nu in Japan meer voorlichting aan het publiek gegeven moet worden…… Enfin, de tv kan wel weer uit.
De Mink zijn id is bekend, tip van de sluier, hij is groen en links
http://www.youtube.com/watch?v=H75eQX006jA
Wat me wel opvalt is dat de heer Dankbaar eerst deze side een mes in de rug heeft gestoken, en nu opeens nadrukkelijk aanwezig is om zijn mening te geven. Mede om aanhangers voor zijn slecht lopende side te promoten.
Is opeens het vriendje van indian scout 1929 omdat hij hem naar de mond praat. terwijl in het verleden grote woorden gevallen zijn als trol en verrader tussen die twee.
Wim Dankbaar is in mijn ogen juist een die gaat voor eigen gewin ten koste van andere.
Kijk op Google nieuws:
http://news.google.nl/nwshp?hl=nl&tab=wn
Conclusie: Fukushima bestaat niet.
Kijk op de beurs:
http://www.beurs.nl/
Conclusie: Fukushima bestaat niet.
We zijn gewoon Tita Tovenaar!
Mijn vader is een tovenaar
‘t is echt ‘t is heus ‘t is raar maar waar
een ti-ta tovenaar, ‘t is raar ‘t is raar maar waar. Hij heeft het ook aan mij geleerd,
maar soms gaat het weleens verkeerd.
Dan gaat het niet zoals ik wil, dan doe ik dit……..
en alles staat stil.
We wonen in een luchtkasteel, vlakbij een regenboog,
we wonen heel, we wonen heel, we wonen heel heel hoog.
@Joep
Wat het complex maakt is dat Sievert gaat over geabsorbeerde waarden die je vermenigvuldigd met de schade voor de gezondheid als factor. Niet over de straling op zich.
Je kan een aantal dingen meten en berekenen.
Het verval van materiaal in de reactor kan je meten en berekenen.
De temperatuur kan je meten.
De Zirkonium in het water kan je meten (de buizen zijn dan aan het ‘roesten’)
Je kan meter wat de opgenomen radioactiviteit is, in Becquerel.
Deze Becquerel kan je dan dus met een factor vermenigvuldigen om de gezondheidsrisico’s te berekenen. Dat is dan Sievert.
Een Geigerteller kan alle soorten ioniserende straling meten. Dus ook onschadige straling die ook vrijkomt. Je kan geen onderscheid maken. Ook kan een geigerteller je amper vertellen of er meer of minder straling vrij komt op een bepaald moment.
Dus: Je kan meten hoeveel straling is opgenomen en je kan meten of er straling is.
Opgenomen waarden zijn interessant omdat je daarmee bijvoorbeel Jodium kan onderzoeken. Jodium zit in de lucht en in je drinkwater en wordt makkelijk opgenomen door je lichaam waar het in de schildklier terecht komt. Je kan Jodiumpillen slikken waardoor de schildklier genoeg jodium heeft en geen nieuwe (radioactieve) jodium meer opneemt.
De straling wordt verder ‘gegokt’ via modellen.
Zoals eerder aangehaald zijn we daar voor een heel groot deel bij afhankelijk van dezelfde partijen die er baat bij hebben dat de resultaten laag zijn. Aangezien we weinig info krijgen en deze vaak rooskleuriger is als de werkelijkheid is dat een reëel probleem.
@ Joep
Deze beschrijving is makkelijk en interessant.
http://www.nirond.be/nederlands/6.3.5_meten_nl.html
Let wel: Gaat wel om opgenomen hoeveelheden.
Wim Dankbaar,
Jij hebt mij niet horen zeggen dat het allemaal wel meevalt, maar ik maak liever afwegingen op basis van nuchtere feiten. Zie opmerkingen Theiz. Jij citeert aan de lopende band meldingen die het ‘worst scenario’ moeten aantonen omdat je gelooft dat de Japanse overheid niks anders doet dat de bevolking voorliegen. Daarin ben je nogal selectief.
Wat ik zie in Japan is chaos. De meldingen spreken elkaar voortdurend tegen en iedere dag moet het beeld weer worden bijgesteld. Gevaarlijke chaos, dat wel. Of het gele regen is of pollen, dat weten we niet. Of de zaak wel of niet beheersbaar is, dat weten we niet. Althans nog niet.
@Wim
Ik zie toch echt bij google news 3 hoofdthema’s als ik op de link klik:
Joran
Fukushima
Libie
Het is dus niet uit het nieuws.
Fukushima krijgen we niet alle informatie.
Libie krijgen we niet alle informatie.
Joran krijgen we veel te veel informatie. Dit is de grote afleider van het echte nieuws zodat je niet gaat vragen om meer info over Fukushima en Libie.
Over de beurs:
Dit is een orgaan dat nog nooit iets goeds heeft gebracht. Er moet altijd geld verdiend worden en de handel moet altijd doorgaan.
De eerste dag is er schrik omdat niet duidelijk is wie waar hoeveel geld gaat verliezen. Om de schade te beperken verkopen ze dan alles wat eventueel problemen kan geven als de koers heel sterk zou dalen. Je buffert je verliezen dan een beetje.
De eerst volgende week moet er informatie komen. In het nieuws lezen we altijd over onderzoeken naar voorkennis, etc.
Let op: Iedereen die z’n geld verdient met de beurs heeft voorkennis. Dit is de enige manier om geld te verdienen. Dus deze eerste week wordt onderzocht hoeveel verzekeringsgeld er eventueel moet worden uitgekeerd, of dit is herverzekerd, hoe de verzekering is gedekt door de verzekeraars, etc. Er wordt onderzocht wie er geld gaat verdienen aan de ramp. Er wordt onderzocht welke fabrieken zijn beschadigd, etc. Deze week is wat tam.
Na deze week is het business as usual. Waarom zou je er nog wat van terugzien op de beurs? De risico’s zijn redelijk bekend en er gaat binnenkort 300 miljard uitgegeven worden aan de herbouw!!
Deze informatie is m.i. ook wel belangrijk, op de site kan je lezen bij welke hoeveelheid sievert of millisievert er innerlijke bloedingen optreden en bij welke je dood gaat;
http://wetenschap.infonu.nl/scheikunde/69830-de-gevaren-van-radioactieve-straling-en-kernenergie.html
de waanzin ten top:
rutte: journaal nos 18.00 uur heden
QUOTE: rutte, borssele moet een strees test ondergaan, we geven geen milimeter toe op de VEILIGHEID etc, gelul,,en aan het eind komt de aap uit de mouw;
de streestest is wel vrijwillig?
HUH? Vrijwillig?
net als bij de BANKEN?
terwijl er na drie maanden NA die banken test, ineens bleek, dat er WEER een EXTRA stresstest mioest komen??
Conclusie:
WE WORDEN WEER VERNEUKT TOT IN DE HEL.
en IEDEREEN LAAT HET LOPEN, IEDEREEN !!!
tis echt DUIVELS wat er gaande is, een ander woord is er NIET voor te vinden.
we worden door DEMONEN GEREGEERD.
“Gladstone”,
Denk je echt dat ik me met soort dingen bezig houd? Met de populariteit van een website? Terwijl Armageddon voor de deur staat? Je bent dan wel erg klein. Nooit heb ik deze site een mes in de rug gestoken. Eerder andersom. Ik heb slechts mijn mening gegeven over Micha als ik het niet met zijn werkwijze/woordgebruik eens ben. En dat ben ik steeds vaker.
Maar hij heeft wel duidelijk gelijk dat de MSM niet eerlijk berichten over deze ramp. Nooit is dat zo duidelijk bewezen als in dit geval.
Indian Scout ken ik niet. Ik praat hem niet naar de mond of andersom. We zijn het gewoon eens qua vooruitzichten over deze ramp. Ik denk dat hij zelfs minder somber is met zijn geigerteller voor 2000 euro. Een geigerteller of jodiumpillen gaan namelijk echt niks uitmaken, als het uit de hand loopt. Niets meer, niets minder.
RIA
zelfs in jouw link staat een kapitale FOUT
er staat in alinea 2,
dat wij iede jaar worden blootgesteld aan twee duizendste millisievert.
dat is helemaal FOUT.
we worden blootgestedl aan 2 millisievert per jaar door bnatuurlijke achtergrons staraling, en dat is eengemiddelde waarde.
dus twee duizensste milisievert is TOTAAL: FOUT.
dat mag niet voorkomen op een dergelijke ste eigenlijk, maar HET IS FOUT.
wim dankbaar
ik ben NIET minder somber,
ik ben verschrikkelijk somber, daarom heb ik die meter ook aangeschaft.
meer kon ik niet doen, mijn mogelijkheden zijn net zo beperkt las van IEDER ANDER LEVEND WEZEN.
want LEVENDE WEZENS, of dat nu MENSEN zijn of DIEREN, zijn totaal aan het LOT OVERGELEVERD in deze kwestie.
OOK IN JAPAN, TOTAAL AANM HET LOT OVERGELEVERD.
en dat is een VERLAMMEND GEVOEL, een verschrikkelijk gevoel,
een dodelijk gevoel.
en IK STA OOK MACHTELOOS TE KIJKEN,
naar grenzeloze idioten, die de MACHT VORMEN.
het is NIET TE GELOVEN , wat er allemaal gebeurt,
maar het GEBEURT WEL.
en dat maakt het zo verchrikkelijk.
Yes, en weiâh un mail .. (voâh duh niet afmeldeâhrs)
Ein filmpje van ut Systeim… un “Must Sei” als ut ware.
En nadat ik hem gezien had, kreig ik un “Ureka Momentje”.
VeâhrNedeâhrland heift niet echt un veâhrhoâgd “Fock joe Sima gehaltuh”.
Ein klène kans dus mâh op extreim gevaâhrlèk “Plutonium Wolkje” hieâh, zeg maâhr.
Mâh, mâh , niet gevreisd want wè hebbuh “zeiâh intensieve”, “Dieâhen-concentratie-kampen”.
En als ik nâh veâhrNedeâhrlands veâhrleden kèk ligt un “Haagse Mutatie” ofwel un “Bacteâhrieil Virus” meiâh voâh duh hand.
Dus bè deze wil ik graag inzettuh op Zwart, Heil Zwart wel tuh veâhrstaan. Zo omstreiks duh na-zomeâhr
Adieu!
http://vimeo.com/18306343
Wim dankbaar
[i]Maar hij heeft wel duidelijk gelijk dat de MSM niet eerlijk berichten over deze ramp. Nooit is dat zo duidelijk bewezen als in dit geval.[/i]
Toch word er door de msn aandacht aanbesteed.
http://www.ad.nl/ad/nl/3702/Aardbeving-en-tsunami-in-Japan/article/detail/574935/2011/03/24/Kerncentrale-vervuilt-oceaan.dhtml
Gladstone,
Het neemt toe inderdaad. Dat kan ook niet uitblijven. Maar iets wat ons allen zo aangaat, wat letterlijk ons bestaan bedreigt, zou normaal gesproken CONTINU bovenaan moeten staan. Libië is peanuts vergeleken bij dit. Voor een deel is het onbegrip en onbesef, voor een deel is het niet willen weten, verdringing.
Voorbeeldje: Nu staat bovenaan dat er in ons land minieme hoeveelheidjes radioactief jodium zijn gemeten. Maar dat is nutuurlijk helemaal niet belangrijk. Belangrijk is of die centrales daar gaan barsten. Belangrijk is om te weten hoeveel pleuris er dan de lucht in gespoten gaat worden. En vooral wat voor pleuris. Belangrijk is om te weten of de centrales in de buurt dan nog gered kunnen worden. Maar ergens snap ik ook wel dat we het niet willen weten.
Wim
wim dankbaar
zo is het exact,
en het gekste is nog, dat de HELE WERELD, ondanks allerlei INSTITUTEN , als WHO, UN en d erest,
GEWOON OP AFSTAND STAAT TOE TE KIJKEN, en in feite GEEN ENKELE HULP BIEDT
TOTYAAL GEEN ENKELE HULP BIEDT.
het is net, of ze het ergens wel FIJN VINDEN, dat die GEKKE JAPANNERS LANGZAAM MAAR ZEKER DE GROND INZAKKEN.
zo komt het op mij over, de internatinale reaktie op de RAMP
is in feite NUL,
slechts SENSATIE is de kern , maarechte HULP HOMAAR.
en datr is ook EEN ZWART TEKEN AAN DE WAND.
Beste Wim,
Wat er ook gebeurd, we kunnen er weinig tegen doen. Vluchten kan niet meer, zou niet weten waar naar toe.
Als Bea de vlucht neemt weten we dat we het loodje gaan leggen.
Zolang de media het als ongevaarlijk blijft beschouwen , moeten we ons zorgen maken.
gladstone is toch een sigarettenmerk?
ga vast maar wat inslaan, al rook ikzelf zware van nelle al 42 jaar.
want de tekorten nemen toe in japan.
http://www.hln.be/hln/nl/9736/Aardbeving-en-tsunami-Japan/article/detail/1241400/2011/03/25/Belgische-Panasonic-batterijen-om-tekort-Japan-op-te-lossen.dhtml
@ Nederlandvrij,
De link plaatste ik o.a om deze reden:
The effects of this “pollen†soon confirmed that those puddles of yellow rain contained something far more sinister, namely iodine-131, caesium-137, strontium-90 and plutonium-239.
“Soon, people started losing their hair, pictures of deformed animals sprouted up in independent newspapers, and incidences of cancer in Belarus skyrocketed, Sergieff said. According to the U.N. brief, cases of breast cancer in Belarus doubled between 1988 and 1999, among other increases.
THeiz,
Nu wel, maar toen ik mijn bijdrage gaf, was er echt vrijwel niets in de headlines.
Dat het goed gaat zijn voor Japan of de beurs is echt een fabeltje. Vergelijk het met je huis in brand steken en dan zeggen: Zo dat is mooi, zeg! Dat wordt straks een hoop meer waard als ik de boel heb opgeknapt! Dan heb ik grote winst! Het is echt waanzin! Get real!
Geef die droom op, zou Henk Jan Smits zeggen.
In dit geval kan hij het recht in het gezicht van Warren Buffett zeggen. Ik vind het een belediging naar het Japanse volk en zijn eigen intelligentie!
http://www.infowars.com/japanese-authorities-admit-deadly-mox-plutonium-reactor-is-leaking/
indian scout 1929
Jazeker maar ik rook dat niet. de reden dat ik deze naam heb gekozen is omdat het de engelse weerfave van mijn nederlandse naam is Gleysteen
indian scout 1929
Jazeker maar ik rook dat niet. de reden dat ik deze naam heb gekozen is omdat het de engelse weergave van mijn nederlandse naam is Gleysteen
fleur,
en dan zegt het RIVM hier, er is een beetje jodium getraceerd op woensdag , afgelopen woensadg morgen.
maar dat is NIET de ergste, over PLUTONIUM wordt HIER 9NOG) niet gepraat,
als er jodium is getraceerd, dazit er ABSOLUUT OOK CESIUM IN en PLUTONIUM,
en de LAATSTE IS DE SLECHTSTE van alles, de ALLERSLECHTSTE,
en in yukushima, ligt duizende keren plutonium vergeleken bij tsernobyl,
en wellicht HONDERDDUIZENDEN keren meer.
en dat Pollen verhaal is KEIHARD GELOGEN,
in tokyo,
en de SITE VAN HET RIVM, afgelopen woensdag van 10.00 uur tot 12.00 uur LAG ERUIT, en werden GEEN WAARDEN GEGEVEN,
en op navraag telefonisch bij het RIVM
persvoorlichter RIVM: HAROLD WIEGER
werd KEIHARD gezged, dat er een STEKKERTJE LOSZAT aan de apparatuur.
tel 030-2749111
probeer het zelf en bel hem op.
op het hetzelfde moment dat de stralingsniovo in NEDERLAND BOVEN de 200 NANO SIEVERT KOMT, gaat er een STEKKERTJE LOS ZITTEN?
wie weet LIEGT HIJ NIET EENS,
maar er MOET ALS DE DROMMEL WORDEN UITGEZOCHT,
WIE en in welke opdracht, DAT SDTEKKERTJE ERUIT HEEFT GETROKKEN.
want dit is VEEL TE TOEVALLIG..
en darbij komt dat PLUTONIUM NIET ZOMAAR te METEN is, dat kost 3 DAGEN< verzamelen en onderzoeken van geconcentreerde monsters.
dat duurtdus een TIJDJE.
Ook de nos geeft gewoon info hoor
http://nos.nl/artikel/228276-mogelijk-breuk-in-reactorvat-japan.html
Gleysteen
, niet op mij ingaan, ik maakte een dom bouwvakkers grapje, niet kwaad bedoeld trouwens hoor?
Nee Gladstone, vluchten kan dan niet meer.
Dus ik zit echt niet in over de populariteit van welke website dan ook. Ik neem aan dat je dat nu in elk geval ziet?
Er is nu X factor. Zullen we dat maar gaan kijken? Effe verstand op nul.
Wim
Duimpje omhoog dan.
gladstone,
die nos geeft dit nieuws, wat overal te zien is, en al minstens 1 dag oud is.
maar GEEN ENKEL nieuws omtrent de TOEKOMSTIGE GEVOLGEN, van wat KOMEN GAAT.
dus WINDOWDRESSING in OPTIMA FORMA, en dus WAARDELOOS.\
en OUD NIEUWS.
Hoe komt het toch dat die Belgen zoveel objectiever zijn?
Twee weken na de verwoestende megabeving en daaropvolgende tsunami in Japan blijven alle ogen gericht op Fukushima, waar nog steeds een kernramp aan de gang is. De jongste 24 uur is het nieuws daaromtrent ronduit slecht, en het lijkt erop dat er de afgelopen week geen enkele vooruitgang is geboekt en er alleen maar meer straling is en blijft vrij(ge)komen. Die werd tot in Nederland opgemeten. Zonet adviseerde de Japanse regering bewoners in een straal tot dertig kilometer rond de centrale de regio vrijwillig te verlaten. Vandaag werden groenten getest die geteeld zijn in Tokio en ook die bleken nu al boven de wettelijk toegelaten limiet te zitten qua radioactiviteit. En in China zijn ondermeer twee Japanners bij aankomst van het vliegtuig gehaald met ernstige radioactieve besmetting. Ze liggen in het ziekenhuis. Gezien de ernst van de situatie, en gezien de aanhoudende, enorme belangstelling bij onze lezers, blijven we voor u de zaken op de voet volgen.
685957
zie nu pas wat je hebt gepost.
weet niet wie jouw neg duim geeft.
maar van mij krijg jer HONDERD PLUS.
want ook DAT WAT JIJ BESCHRIJFT , HOORT BIJ DE KERN, van het SYSTEEM ,
STROOM VOOR DE POEN, met KERN REAKTIES, en TEN KOSTE VAN ALLE DIEREN EN ALLE MENSEN.
al kunnen velen hier niet zien , dat verband.
want ALLES ZIT MET DEZELFDE VIEZE TOUWTJES AAN ALLES VAST.
BRAVO ZES ACHT VIJF NEGEN VIJF ZEVEN.
X factor om te vergeten . Gek kan je er van worden.
http://www.mediaenkranten.nl/2011/03/20/de-wereld-gaat-gebukt-onder-gekmakende-straling/
heden in ZEELAND 150000 legkippen met CO2 doodgegast, vanwege
vogelgriep, zachte variant.
een ENORME TANKWAGEN met CO2 werd ZOMAAR ind e SCHUUR GELEEGD om al die KIPPEN TER PLEKKE TE VERGASSEN, en dat GERUIMD GENOEMD.
die kippen zouden toch niet JOODS ZIJN ?
of wel?
HITLER IS ALLANG GEINFILTREERD IN HET TOTALE SYSTEEM HIER IN NEDERLAND, op ALLE VLAKKKEN.
gladstone
jouw verwijzing is een DIKKE LEUGEN.
er zijn al meer dan 900000 mensen DOOD tot nu toe in 26 jaar en dan nog niet gesproken over de kinderen met 3 ogen, d eoren op verkeerde plekken,
en heel vreemde lichamen die geboren worden.
je hebt de OGEN WERKELIJK DICHT.
POTDICHT.
Eigenlijk moet je niks meer lezen, net of de straling buiten de 30 km zone op zal houden!!!!!!
http://www.n-tv.de/mediathek/videos/wirtschaft/Japan-kann-Wiederaufbau-stemmen-article2942296.html
Fukushima is gewoon weer verdwenen nu. Miljoenen Japanners staan bloot aan (te veel) straling, niemand kan voorspellen waar en wanneer het ophoudt, het enige zekere is dat het erger wordt in plaats van beter……….
Hoe moet je dit nu noemen? Zot? Walgelijk? Verstandig?
Voorpaginanieuws
Nieuwe tips in zaak van Elsa Tisseur
Brabants Dagblad – ‎9 minuten geleden‎
VEGHEL – In het onderzoek naar de dood van de Veghelse Elsa Tisseur neemt de politie een nieuwe anonieme tip en een brief mee die recent zijn opgedoken in het onderzoek naar de dood en verdwijning van Elsa Tisseur. Het Brabants Dagblad geeft lezers op …
Reformatorisch Dagblad Vier partijen in beoogde coalitie Overijssel
Reformatorisch Dagblad – ‎2 uren geleden‎
ZWOLLE (ANP) – De provinciale fracties van CDA, VVD, ChristenUnie en SGP in Overijssel gaan een coalitieakkoord schrijven. Andere coalities hadden onvoldoende steun van de betrokken partijen. Dat heeft informateur Jan Hendrikx vrijdag bekendgemaakt. …
PvdA: ‘Rechtse coalitie is stap terug voor Overijssel’ Zwartewaterkrant Gelderland krijgt centrum-rechtse coalitie De Gelderlander RTV Oost – Friesch Dagblad – Dagblad de Limburger
alle 80 nieuwsartikelen »artikel e-mailen
Elsevier Nederland wil ook vliegverbod Libië handhaven
BN/De Stem – ‎2 uren geleden‎
DEN HAAG – Nederland wil zo snel mogelijk meedoen aan de NAVO-operatie om het vliegverbod boven Libië te handhaven. Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt het voornemen van het kabinet om de Nederlandse missie bij het Noord-Afrikaanse land op die …
Video: Onze F-16′s gaan mogelijk ook bombarderen zoominnl Verhagen: we gaan niet bombarderen RTL Nieuws.nl de Volkskrant – NOS.nl – NU.nl – NRC Handelsblad
GLADSTYONE,
hier een link die je ogen zullen openen, en nog veel meer op you tube te vinden.
in feite ben je een crimineel, om zo een link te plaatsen.
die net doet alsof er NIETS aan de hand is.
je moet je WEL VERANTWOORDELIJK GEDRAGEN VRIEND, want anders ben je nog gevaarlijker dan de regering.
http://www.youtube.com/watch?v=WfSHWrQl0NY
Beste de jaja onder aan het artikel heb je zeker over het hoofd gezien.
Gladstone,
Dat bericht is al heel oud. Een paar dagen. Ik weet ook niet meer welke malloot het schreef. Jij wel? Maar ik vind het fijn voor je dat je het gelooft. Echt een warme deken, dit verhaal. Zou de schrijver ook een antwoord weten op de vraag waarom twee passagiers uit Tokyo behandeld zijn in China voor te hoge straling?
Deze auteur moet voortaan de speeches doen naar het Japanse volk, in plaats van premier Kan. Veel geruststellender!
gladstone
en dan hier nog een van een turkse inzender.
als je het nou nog gelooft wat de WHO jouw opde mouw spelt, dan hoop ik dat je snel van deze aarde verdwijnt.
http://www.youtube.com/watch?v=_LA_PnAQONo&feature=fvwrel
Japan is volgens iedereen dan ‘ontsnapt’ aan een vreselijke ramp.
Jaja.
Begrijpend lezen wat moeilijk voor je indiaantje met een slap veertje.
het hele artikel is doorspekt met sarcasme , dat indiaantje het niet ziet oke. Dan wimpie dankbaar er in trapt vind ik schokkend.
ok gelukkige steen
ik heb het verkeerd begrepen, wees dan verdomme ook wat duidelijker kerel,
het is toch veel te erg voor sarcasme?
alleen serieus heid zou de boel nog kunnen redden , lijkt mij
de tijd van sarcasme en cynisme en manipulatie is toch voorbij , of niet soms
HULDE, HULDE AAN ANGELA MERKEL!!!!!!!!!!!!!!!!!
Deze dame heeft natuurkunde gestudeerd en weet dus precies waar zij het over heeft.
Rutte met -zijn studie geschiedenis- vond de reaktie van Merkel om direkt een aantal kerncentrales stil te leggen kort na de kernramp in Japan “een merkwaardig besluit.”
Dit verwoordde hij op een uitermate arrogant wijze, de lul!
Mensen wij moeten NOOIT accepteren dat in ons landje de handel in kernenergie wordt uitgebreid.
En Borssele moet dicht.
De bevolking in Duitsland is massaal in opstand gekomen tegen kernenergie na het gebeuren in Japan.
En ook aangaande duurzame energie zijn zij véle malen verder dan Nederland.
Zie hier (link) het resultaat van het protest en het besluit van Angela Merkel!
En natuurlijk is de MSM in Nederland hier oorverdovend stil over..!
Een Franse kernenergie- maatschappij heeft immers onlangs toestemming gekregen om zijn kernafval in Nederland te dumpen.
En een deal gesloten voor een tweede kerncentrale in Nederland…
Angela, Angela een moedige,vooruitstrevende vrouw die doordenkt en hét voorbeeld is voor de gehele wereld aangaande kernenergie!
http://www.physorg.com/news/2011-03-germany-abandon-nuclear-power-good.html
fleur
dat ouwe wijf moest ook wakker worden , NADAT er een RAMP plaatsvind, maar OK , beter laat dan NOOIT.
en premier KAN van ja[pan. loopt MOOIE PRAATJES rond te strooien, die NERGENS OP SLAAN.
de HELE NATIE zal de BURDEN DRAGEN etc.
maar voorlopig ROTTEN DUIZENDEN WEG, door gebrek aan water, stroom, eten, en onderdak.
WINDOWDRESSING zoals ALTIJD.
en rotte RUTTE
een VVD, dat is Very Vulnerable Dictator.
die valt binnenkort ook om.
http://www3.nhk.or.jp/daily/english/25_39.html
@Wim
Het is in ieder geval niet voor niets, de aandacht via deze kanalen.
Een voorbeeld dat volgens mij nog niemand echt is opgevallen. Dit stond in de brief mbt de helicopter in Lybie:
De premier sprak geruchten tegen dat iemand van het koninklijk huis of familie iets met de evacuatie in Libië te maken had. Ook wist hij niets af van mogelijke contacten van kabinetsleden met de directeur van het bedrijf van de evacué aldus premier Rutte.
Maar: Deze geruchten zijn alleen maar op sites als klokkenluider, geennieuws, etc genoemd. Ik heb het nog niet terug kunnen vinden in de oude media.
Ofwel: De informatie op deze sites is stof om op te reageren in een officiële brief van een minister aan de tweede kamer. Beide partijen weten en lezen dus deze informatie.
Goed betoog Fleur!!
en onze waterprins Willem Alexander kan niet langer blijven zwijgen, nu het leiding- en zeewater ook is vervuild en de vervuiling verspreiden zal. Hij heeft gekozen om zich representatief te stellen voor gezond water dus Nederlanders wachten op de reactie, de toegezegde verantwoordelijkheid en de beslissingen hier in.
Allen,
Wij zouden actief een gemeenschappelijke vuist moeten maken tegen de vuile,achterbakse kernenergie-deals die worden genomen door de gladjanussen Rutte, Verhagen en windvaantje Wilders die nu bij de elite hoort en ineens poeslief en uitermate zwijgzaam is geworden en eveneens vóór uitbreiding van kernenergie is.
Verhagen deed zich voor als de begripvolle man die oor had voor het verzet van de burgers in het noorden aangaande CO2 opslag.
Ik vond het al verdacht dat hij dit plan zo snel van tafel veegde na met de bevolking “gesproken” te hebben.
Wat die gluiperd NIET vertelde is dat hij helemaal niet van plan was CO2 in het noorden op te slaan maar KERNAFVAL.
Dit is een bekende tacktiek die ik al jaren geleden hoorde van iemand die in Brussel werkte.
Doen alsof je de burgers tegemoet komt terwijl een ander plan voor ogen hebt.
Het werkelijke plan ligt allang klaar en is te lezen in het artikel van Herman Damveld.
Hier nog wat informatie:
Ontwerpbeschikking Brandstofdiversificatie Borssele.
De Minister van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie heeft de ontwerpbeschikking Brandstofdiversificatie Kerncentrale Borssele op grond van de Kernenergiewet (Kew) ter inzage gelegd. Door die vergunning moet het EPZ mogelijk worden om in de kerncentrale Borssele MOX en ook (c)-ERU te gebruiken. MOX is een mengsel van uranium en plutonium en (c)-ERU is gecompenseerd verrijkt opgewerkt uranium. Om gebruik van (c)-ERU te maken moet de maximale verrijkingsgraad verhoogd worden. Nu mag er maximaal tot 4,4% verrijkt uranium (percentage splijtbaar U-235) gebruikt worden. Door de storende werking van U-236 die in het opgewerkt uranium aanwezig is en dat werkt als een neutronenvanger moet er meer splijtbaar uranium aanwezig zijn om de zelfde energie op te wekken.
Doordat plutonium een aantal kernfysische eigenschappen heeft die anders zijn dan uranium-235, worden de veiligheidsmarges door de inzet van MOX kleiner. Door de inzet van MOX en (c)-ERU neemt de stralingsbelasting van werknemers toe, nemen de tritiumlozingen toe, nemen de proliferatiegevaren toe, etc. en zo verder. [lees meer over bezwaren].
Tot 20 april kun je bezwaar maken tegen het voornemen van EL&I om de vergunning af te geven.
http://www.laka.org/
http://www.scientias.nl/zware-aardbeving-in-nederland-is-reeel/27760
ffleur
GOED ZO,
dat is aan de gang, die MOX staven zitten ook in reaktor 3 van yukushioma, en nog maar vanaf september 2010, dus 6 maanden, en daar is ook dat PLUTONIUM, dat uit OUWE staven wordt teruggewonne in verwerkt.
en deze MOX is feller, moeilijker te modereren, en HETER, dan d enormale uranium staven uit nieuwe grondstof.
daarom vloog ook de hele boel bij numme rdrie, wel 1 km de lucht in, inclusief de koepel van d ereactor zelf naar mijn mening, want uit de rookkolom komen twee enorme brokken metaal naar beneden, vanuit het bovenste deel van die kolom.
dat moeten enorme stukken staal zijn geweest, die als een geheel weer terug vielen, beton zal versplinteren.
dus reaktor drie, waarvan de constructie ook totaal, vervormt is, is allang helemaal naar zijn grootje.
en daar is ook de 10000 x de normale water radiactuiviteit, gemeten, die BINNEN een reactor ketel aanwezig is.
heden toegegeven in japan.
dus de plutonium ketel isallang kapot.
en dat komt nu pas buiten.
maw
VERBIED die MOX in BORSSELE< want dat kreng is ook al 40 jaar oud, en die kun je NIET OPVOEREN met HITSIGE BRANDSTOF, dat is vragen om moeilijkheden,
want met MOX moet je MEER moderatie staven aanbrengen, en ander koelingsvolgorde erop nahouden, een andere sturing instyellebn etc,
het is gewoon LINK om dat te doen.
en z egeven zomaar straks die vergunning, want dat papierwerk is ook voor WINDOW DRESSING.
net doen alsof ze de hele procedure netjes afwerken , en als het dan fout gaar, hun handen in onschuld kunnen wassen
zoals ze het ALTIJD DOEN op elk GEBIED.
er MOET NU MENSELIJKE ACTIE KOMEN, anders draait BORSSEKLE OVER EEN AANTAL MAANDEN OOK OP MOX.
3000 BEQUEREL ZEKER.
IK DOE MEE.
laat die grote heren ALLEMAAL de klere krijgen en naar YUKUSHIMA afreizen en daar helpen BLUSSEN,
dan ontmantelen wij ondertussen dat verrekte borsele wel.
ik heb gereedschap genoeg.
maar PECHINEY, de aluminium reus die er vlak bij staat zal dan geen stroom meer krijgen, want darvoor was die borssele eigenlijk gebouwd, rechtstreekse strrom voor pechiney om alu te maken.
iets van 485 MEGA WATT aan stroom.
ongeveer in 1973 opgestart en al na 1,5 jaar LEKKE PRIMAIRE WARMTEWISSELAAR,
die kon d edruk van 75 atmosfeer toch nietaan.
oest TOEN al gelast worden inwendig onder starling.
werktijd 2 minuten per lasser maximaal.
dus dat ding is NOOIT GOESD GEWEEST, SIEMENS was de LAY OUT.
vraag maar eens op:
de zaken die daar niet kloppen,
je krijgt ze NIET.
fleur
die verhaagen weet niet eens het verschil tussen energie en electriciteit.
electriciteit is energie, maar gas ook en olie ook en zon ook.
die borssele centale geeft slechts VIER procernt van het \NEDERLANFDSCHE ELECTRICITEITS VERBRUIK AF.
echt waar, hij geeft maar 4 porcent af, dat moety met windmolens makkelijk op te brnegen zijn, of via beziniging op stroom landelijk.
het is gewoon een experimenteerreaktor, en verder helemaal niets.
o toch een beetje internationaal te mogen meedoen.
en de DIRECTEUR , staat boven d eregering, als er bij een ongeluk , ACTIE Moet worden ondernomen.
HIJ beslist, over de te nemen maatregelen, nou waar dat op uitdrait geeft YUKUSHIMA prachtig weer, ook DAAR in TEPCO de beslisser, tot het nu te laat wordtnatuurlijk, dan renne ze WEG en laten de boel d eboel.
zoals altijd
Voor MSM niet slecht:
http://edition.cnn.com/video/#/video/bestoftv/2011/03/25/exp.nr.nye.dangers.leaking.reactor.cnn
en n delfzijl/eemshaven krijgt die andere aluminium smeltyer ALDEL, gewoon stroom uit de gascentrale van d eeemshaven, en dat gaat ook heel goed.
dus je hebt die kernstroom niet nodig om aluminium te maken.
en in IJSLAND staat een grote alu smelter die gewoon op de HETE GEYSERS draait, gaat ook HEEL GOED.
en hier nog wat tegenstanders.
TEGENSTANDERS VERENIGD U DAT ZAL VRUCHTEN AFWERPEN, GOEDE VRUCHTEN,
ZONDER STRALING
http://www.tegenstroom.nl/
en wist je dat een kerncentrale , een rendement heeft van LAGER dan 30 % ?
dus meer dan 70 % van de opgewekte energie wordt als VERWARMD AFVALWATER< geloosd
een goede gascentrale levert in iede rgeval ruim 45 % rendement,
ook niet hoog, maar veel beter.
en een WKK, warmte/kracht/koppeling kan 60 % halen., maar dan moet de warmwater levering wel als voeding voor plantekassen dienen of voor stadverwarming, en dat is ook moeilijk uit te voeren.
een hoog rendement gasketel in huis leverd ongeveeer 90 % rendement met condensatie, van de rookgassen, dat is ongeveer wel het hoogstye dat bereikt kan worden.
de rest is warme uitlaatgas dat in de buitenwerld komt.
een VRIJ HANDELSZONE?
hoe gestoord kun je zijn, europa gaat echt geen radiactieve producten van japan kopen
ECHT NIET
Economie Cameron wil vrijhandelszone met Japan
vrijdag 25 maart 2011, 14u09Auteur: wdp Aanraden 5 Delen Bewaar Corrigeer E-mail Print
Cameron kondigt een Europees-Japanse vrijhandelzone aan. Belga
Belga
Vorige 1 van 1Volgende
De Europese leiders hebben afgesproken dat ze met Japan een vrijhandelszone willen vormen. Dat heeft de Britse premier David Cameron verklaard.
Cameron noemde de toetreding van Japan tot een Europese vrijhandelszone ‘één van onze prioriteiten’. Hij zei dat tijdens de EU-top in Brussel. Dit zou de Japanse handel stimuleren en op die manier bijdragen tot economisch herstel, aldus Cameron.
Cameron zei dat er in de besluiten de EU-top een “een specifieke verwijzing” zal staan naar zijn voorstel.
Aanraden 5 Bewaar Corrigeer Print E-mail Share
In Petten nederland viel ook eens de koeling uit, Petten is vlakbij. Als dat mis was gegaan was heel nederland kapot. We zijn ontsnapt aan een nucleaire ramp in 2001. Zouden de russen ons ook een stukje van siberie toewijzen om te ontginnen voor ze als het hier misgaat?
http://www.greenpeace.nl/news/bijna-meltdown-kerncentrale-p
http://www.blikopnieuws.nl/bericht/105896/Meltdown_kernreactor_in_Petten_uitgebleven.html
Zie ook Paul Schaap, klokkenluider Petten.
Was het linkje nog vergeten te posten: http://www.jaif.or.jp/english/news_images/pdf/ENGNEWS01_1301056350P.pdf
Hier kun je zien hoeveel assemblies er liggen opgeslagen. Een assemblies bestaat uit 76 staven en honderden pallets.
Beste mensen.
Argusoog gaat een eigen meetnetwerk opzetten om de stralingsdata van het RIVM te checken. Lees de oproep om daaraan mee te werken, die vanmiddag om 16.00 u op de site van Argusoog zal verschijnen.
arend
dat is een perfekt idee.
ik doe mee.
Eén moderne kerncentrale kan vervangen worden door nog geen 200 windmolentjes, lees ik vandag in de Stentor. Dus weg met die enge dingen.
Zonnepanelen op het dak zonder ze zelf te kopen
http://www.trouw.nl/tr/nl/4332/Groen/article/detail/1866750/2011/03/29/Zonnepanelen-op-het-dak-zonder-ze-zelf-te-kopen.dhtml
(of zelf zonnepanelen kopen)